Древните гърци са плащали за „грам риба“- „грам злато“. Народите, които консумират по-вече риба страдат по-малко от сърдечно-съдови заболявания. Може би това е част от причините България да е на второ място в Европа по болести на сърцето. В Япония и Швеция, където се консумира много риба заболяванията от рак на белите дробове, инфаркти и заболявания на простатата са значително по-малко в сравнение с другите западни страни. Добре е децата от малки да се научат да консумират риба. Казват, че децата на о.Мавриций, които ядат от малки риба, по-рядко влизат в криминалните хроники.

Ето 10 причини защо е полезна рибата и защо трябва да ядем риба по-често:

1.Рибата съдържа Омега-3 мастни киселини, които организмът не може да синтезира сам, а си набавя чрез храната.

2.Рибата съдържа протеини, витамини и много минерали като калций, цинк, желязо.

3.Консумацията на риба усилва концентрацията на мозъка и намалява вероятността от болестта на Алцхаймер.

4.Само морската риба набавя на организма йод.

5.Децата на майките, които са яли риба по време на бременността и кърменето имат по-добро зрение. А децата, които си хапват риба, по-рядко страдат от астма.

6.Рибата е полезна при прилагане на диети, защото има ниско съдържание на въглехидрати.

7.Рибата е богата на витамин А, В1, Е, В12. Тя съдържа малко мазнини и висок процент белтъчини. Белтъчният състав на рибата съдържа почти всички аминокиселини.

8.Рибата е лесно смилаема храна, която внася в човешкия организъм много полезни вещества, но бедни на холестерол. Диетолозите препоръчват риба на хора с нарушено храносмилане, деца, възрастни, при възстановяване след боледуване.

9.Рибата е препоръчителна храна за хора с проблемни стави, дерматологични и автоимунни заболявания.

10.Не е за подминаване и това предимство на рибата за богато разнообразие и изобилие в магазините. Когато откриете точният магазин, който ви предлага прясна, вкусна, здравословна, морска, сладководна, едра, дребна риба, филе, го посещавайте по-често.

Поне веднъж седмично трябва да се консумира риба за добро здраве. Рибата е полезна, когато е приготвена по правилния начин. За предпочитане е да е печена, задушена, на пара.

Ако се чудите как да приготвите риба, можете да намерите интересни рецепти тук и тук.

Харесайте страницата ни във фейсбук – https://www.facebook.com/Merudia.bg

Вижте още:

Скумрия с див чесън на фурна

Киш със сьомга и рикота

Рибна чорба със сьомга

Салата айсберг със сьомга и майонезен сос