Още от деца ни повтаряха колко е важно да се ядат зеленчуци, но като че ли много хора забравят това или поне подценяват изключително полезните свойства на зеленчуците. За мен лично един от най-добрите избори за зеленчук са броколите.

Ето 15 причини защо трябва да ядем броколи възможно по-често:

1. Съдържат витамин A, B, C, K,

2. Съдържат фолиева киселина

3. Яденето на броколи подпомага здравината на костите

4. Броколите съдържат фибри

5. Богати са на протеини

6. Броколите предпазват от рак

7. Освен самостоятелно, броколите могат да се комбинират в най-различни рецепти

8. Броколите отнемат изключително кратко време да се приготвят

9. Могат да се ядат и сурови като гарнитура към риба, меса и др.

10. Броколите имат силни противовъзпалителни свойства.

11. Със своите високи нива на фибри, броколи подпомагат стабилизирането на кръвната захар

12. Яденето на задушени броколи намалява риска от инфаркт, като подобрява способността на организма да се преборва сам

13. Знаете ли, че порция броколи съдържат калций колкото чаша чаша мляко?

14. Броколите са добър източник на желязо. Желязото е основен компонент на хемоглобина и желязо е необходимо за транспорта на кислород в организма

15. Броколите са полезни за очите, за зрението.

Едва ли имате нужда от повече аргументи да включите броколи във вашата диета. Не знам дали броколите са в списъка със супер храните, но определено са достойни да са там.

Ето няколко идеи как да приготвите броколите:

Канелони с пиле и броколи

Крем супа от броколи с картофи

Крем супа от карфиол и броколи

Млечна супа с броколи и жълто полско сирене

Салата с броколи, домати, орехи и сусамово масло

Хляб с броколи и сминдух

Не забравяйте да харесате страницата ни във фейсбук – https://www.facebook.com/Merudia.bg и да спорелите статията, ако ви е допаднала.

 Pin It