Има твърдение, че храните, плодовете и зеленчуците приличат на органите, за които са полезни. Набраздената  повърхност на ореха напомня структурата на мозъка.

Състав и ползи от орехите

Орехите са богати на омега 3 мастни киселини, които са от значение за функционирането на мозъчните клетки. Ореховите ядки съдържат фибри, мед, цинк, фосфор, желязо, йод, витамин Е, витамини от група В, антиоксиданти. Те противодействат на туморните заболявания, подсилват здравината на костите. Консумацията на орехи е препоръчителна при неспокоен сън. Орехите намаляват лошия холестерол и подпомагат сърдечната дейност. Те са високо калорични.

Консумация на орехи

Препоръчват на ден да се изяждат по 7 сурови ореха. Могат да се хапват и запечени, но губят част от полезните си свойства. Орехите са чудесна добавка към салати, овесени ядки, мюсли, кейкове, торти, сладкиши. Към  пълнената тиква със сушени плодове и локум се слагат и орехи. Смлени орехи може да се поръсят върху ябълковия пудинг със сметана и орехи. Ореховите ядки са чудесна притурка към таратор, извара, моцарела. Сместта от мед и орехи е препоръчителна за изтощен организъм. Натрошените орехи са незаменимата плънка на баклавата. Пълненият шаран на Никулден не може да мине без орехи.

Освен узрелите орехи, зелените орехчета също са полезни и се използват за приготвяне на сладко. Ето и рецепта за сладко от зелени орехчета. От млади и зелени орехчета се прави и домашен ликьор. Тази година ще направя снимка и ще ви предложа рецептата.

Въпреки всички ползи, трябва се внимава с орехите. Може да предизвикат алергии.

Харесайте страницата ни във фейсбук – https://www.facebook.com/Merudia.bg