Честно да си призная не съм много на „ти“ с цвеклото. Мирише ми на пръст и това си е 🙂

Майка ми обаче постоянно ме убеждава по телефона колко е полезно и аз от куртоазия да не й затворя съм се наслушала на какви ли не истории за полезните свойства на кореноплодното.

Както се досещате, майка ми също чете блога и тази рецепта е в нейна чест 🙂 Да е спокойна, че дъщеричката х яде цвекло. Според мама има два вида цвекло – едните миришат на пръст, а другите – не. Според мен има два вида цвекло – едните миришат на пръст, а другите – миришат страшно много на пръст. Купих от първите и приготвих тази салата. Овкусих я обилно със зехтин, бял винен оцет, добавих чиа и кедрови ядки с надеждата да променят вкуса на цвеклото към по-добро и взе че се получи! Доволна съм! Хапнахме салата и даже може скоро и да експериментираме пак с червено цвекло!

Единствената салата, която бях приготвяла до сега с консервирано червено цвекло. Рецептата можете да видите тук.

Вижте още:

Оранжева витаминозна салата

Зелена салата с цитруси и червен лук

Салата дзадзики – гръцкият вариант на снежанка

Кедровите ядки в кулинарията

 

Pin It
salata_s_bio_cherveno_cveklo

Набавянето на витамини през зимата е по-трудно в сравнение с лятото и за това рецептата с цвекло за салатата с био червено цвекло и моркови е особено подходяща за сезона. Както вече писах за рецептите си предпочитам да използвам био червено цвекло, което е особено полезно и диетично. То е готово приготвено и е богато на калиеви соли, сяра, фосфор и магнезий.

Въпреки, че в цвеклото се съдържат захари, био червеното цвекло е подходящо и за диабетици. Подходящо е, ако спазвате диета за пречистване от токсините – то ускорява изхвърлянето им от организма.

Био червено цвекло можете да купите от тук. В тази салата използвам майонеза без яйца и по този начин рецептата е подходяща и за пости.

Ето още една идея за богата на витамини салата с моркови.

Харесайте страницата ни във фейсбук – http://www.facebook.com/Merudia.bg

Pin It