Най-добрите семена чия (може да бъде срещната и като чиа) се добиват в Мексико, Централна и Южна Америка. Чия се засява на места като се подбира специално климата, надморската височина, почвата. Получените чия семената се нарязват по начин и форма, която запазва максимално хранителните вещества. Пакетира се по специална технология и складира в контролирани складове.

Чия е храна за диети, за здравословен начин на хранене, за вегетарианци и суровоядци основно. Консумацията на чия дава сили, енергия и издържливост на организма, благодарение на богатото съдържание на водоразтворимите фибри. Това е много полезно при диабетици. Семената на чия са високо калорични и мощен антиоксидант. Семената чия са богати на мастни киселини Омега-3 и протеини и са в пъти повече в сравнение с другите зърнени храни. Чията абсорбира повече от 10 пъти вода спрямо собственото си тегло, което способства за поддържане живота на всички клетки в организма. Чия не съдържа холестерол и захари и има три пъти повече желязо от познатия ни спанак. Не съдържа глутен. Семената на чия съдържат повече калций и по-малко натрий в сравнение с лененото семе. Чия съдържа борещи се с рака компоненти.

Как могат да се използват семената от чия?

Семената от чия могат да се накиснат за няколко минути във вода или по желание в кафе, сок, чай, мляко. Ще се получи гел, слуз, но вкуса на напитката няма да се промени. Може веднага да се изяде с лъжица. Освен това чия семената може да се поръсят върху салати, риба, супи, ястия, пудинг, кремове. Някои смятат, че чия трябва да се употребява само като добавка за печене. Има схващане, че няма ограничения при приема на чия. Други препоръчват да се подхожда внимателно за евентуална непоносимост към протеини и аминокиселини и при трудно усвояване на фибри. Подходящ за деца, бременни и кърмачки.

От къде да си купя чия?

Чия може да си купите от специализираните магазини за ядки или подправки, както и от био магазините.

Вижте още:

15 причини да ядем повече броколи

Полезни свойства на динята