Снощи милиони хора по цял свят станаха свидетели на счупването на няколко рекорда. На първо място Феликс Баумгартнер стана първият човек, преодолял свръхзвуковата бариера. Това беше най-високото свободно падане, както и беше поставено постижение за достигната височина с балон. След скока коментирахме във Фейсбук с приятели какъв принос биха имали тези рекорди за човечеството. Аз, за себе си, честно казано, не знам. За много хора Баумгартнер ще вдъхнови много хора, ще ги накара да следват в мечтите си и да знаят, че всичко е възможно! И не просто да постигне мечтите си, а да ги надмине дори!

Аз не разбирам нищо от астронавтика, ръба на космоса, скафандри и балони за летене… За това най-забележителният рекорд, който беше поставен за мен снощи беше, рекордът по гледаемост на живо предаване в Youtube. Хората искат зрелище и им беше дадено! Разбира се, видеото беше забавено с 20 секунди, в случай, че най-лошото се случи… В крайна сметка организаторите не искаха да счупят рекорда по гледаемост на публична смърт.

Сигурно се чудите защо ви занимавам с този скок в този блог. В крайна сметка този блог е личен и отвреме-навреме и аз си позволявам отклонения от кулинарната тема. Освен кулинарията съм силно привлечена от рекламата и маркетинга и за мен този скок беше буквално и преносно най-космическата рекламна кампания на всички времена! Българските медии умишлено пропуснаха това, но RedBull стоят зад всичко това. 5 години подготовка, десетки милиони инвестиция. Най-добрият viral! Медиите, особено телевизиите деликатно пропускаха името на бранда „РедБул”, защото марката не си е платила за това. Не искам да влизам в разсъждения правилно ли е това или не. Знам обаче със сигурност, че ако скокът се беше провалил, в медиите най-вероятно щяха да ни пропищят ушите от „РедБул, щяха да ги обвинят в безотговорност и финансиране на начинания водещи до смърт. Би било тотална катастрофа за марката. Само преди няколко дни станахме свидетели как след като Онтравъл на практика фалира, медиите не се поколебаха да назовават името на фирмата.

Както и да е, интересно ми е какъв ли е бил сюжетът и как енергийната напитка щеше да комуникира посланието „Ред Бул дава криле”, ако се беше случило най-лошото… Този скок ще влезе както в учебниците по астронавтика, така и в тези по маркетинг. РедБул опредлелено са маркетинг пионер. Макар в началото напитката да е била отхвърлена, сега австрийската компания има около $ 5 млрд годишни приходи . РедБул показаха как се рекламира напитка без да се фокусират на нейния вкус,  а  на изживяването от пиенето й – заредено на макс с адреналин.

Рядко пия енергинйни напитки, но от сега натам знам коя ще е марката, която ще избера! Знам, че всеки път когато видя кенче Редбул, ще го асоциирам с космическо изживяване! Ако бях мъж, знам и коя марка часовник щях да избера – Зенит!

Ако трябва да обобщя, бих казала – малка стъпка за човечеството, голяма стъпка за маркетинга!

За всички, които им трябва малка доза вдъхновение:

Pin It