Ресторант в Лос Анжелис предлага 5% намаление на клиентите си, които не използват мобилни телефони по време на вечеря. Според собствениците, най-важното по време на храненто е да се насладиш на комуникацията с човека от другата страна на масата, а не с тези на обратната страна на глобуса. Сигурна съм, че сте виждали двойка в ресторант, всеки с телефон на ухо, които се отдават на разговори човека от другата страна на линията, вместо да си споделят и да се наслаждават на храната. Не става въпрос и само да говориш по телефона. Хората често се чекират във Foursquare, проверяват си Facebook-а, служабната поща, изпращат снимка с десерта на приятелите си, пищат sms-и. И храната, човекът отсреща остава на второ място. Навярно, ако и другият прави същото, няма да е проблем, но като че ли в тези ситуации ходенето на ресторант с приятел се обезсмисля. Нито можеш да се видиш с него/нея, а още по-малко да се потопиш в атмосферата на мястото – реално и във времето за релакс, вечеря пак правиш същото, каквото сме правили по цял ден – мейл, работа, разговори, Facebook.

Собственикът на Eva restaurant в Лос Анжелис е решил да стимулира гостите си отново да се насладят на компанията на тези, с които вечерят и предлага 5% намаление за всички, които се откажат от телефоните си преди сервирането на първото ястие. „За нас това наистина не е за хора, нарушаващи други гости. Когато си в ресторант Ева все едно си е у дома.  Искаме да пресъздадем този домашен уют на дома , и искаме хората да се свържетеотново“ каза миналата седмица Марк Голд, управителят на рестованта пред местна радиостанция. Към момента половината от посетителите на ресторанта приемат офертата, телефоните им да бъдат върнати след вечеря.

Свежа идея! У нас има случаи, в които заведенията се превръщат в говорилно или по-точно в места, в които хората си говорят сами (или поне със слушалката).

Дали намалението ще работи тук и дали поне ще накара хората да се замислят за истинското удоволствие от излизане на вечеря в ресторант?

Снимка: www.foodgps.com