Все повече места има у нас, в които могат да се съчетаят винения туризъм, с културния, СПА, кулинарния, развлекателния. Едно от тези места определено е Старосел.

След изложението DiVinoTaste с Деан решихме, че е добре да си направим разходка до два от районите с най-много изби у нас – Западна Тракия и Розовата долина. Мои приятели бяха ходили до хотел-винарска избра „Старосел“ и ми разказаха за приятните си впечатления.

Когато правих резервацията се оказа, че комплексът е препълнен и има само едно останало студио и то беше свободно само един ден, а ние искахме да останем два. Казах си, че така е трябвало да стане и резервирахме една нощувка в комплекс Старосел.

Пристигнахме в селото около обяд, но се оказа, че никъде няма табели (или поне ние не видяхме), които да посочват къде е хотелът – винарна Старосел. Затова попитахме една местна жена и тя ни обясни, че имало две винарни, но ние втора така и не видяхме. Пристигнахме пред комплекса и паркингът за мое учудване беше пълен с коли и имаше дори един автобус.

Настаниха ни веднага, макар че чекирането по принцип в комплекса да става след 2 часа. Приятно изненадана бях от студиото в комплекс Старосел – беше издържано в битов стил, макар да си личеше, че нещата са нови, а не старинни. Хареса ми, че целият комплекс следваше една и съща линия – целият комплекс е изграден от камък и дърво.

hotel_starosel_studio   starosel_studio

starosel_hotel

Селска идилия с всички удобства за съвременния турист.

Много приятно изненадани останахме и от кухнята в ресторанта. Имаше обедно меню с изключително интересни ястия на изключително приемни цени. Менюто определено беше различно, издържано в стила на комплекса – с местни специалитети и засукани манджички. Колебахме се много и накрая се спряхме на свинско диво в глина, шарена староселска сланинка с праз, бобена чорба и ароматни питки.

боб чорба   староселнска сланинка с праз   свиснко диво в глина   питка

Хапнахме си добре за обяд, а след това ходихме до Тракийския култов комплекс, който се намира над комплекса. Имаше изключително много посетители, но жената, която работи на входа беше много любезна и ни разказа на кратко за комплекса. Някой ден като си направя специализиран блог за пътешествия, ще ви разкажа подробно и за комплекса 🙂

Една от най-големите атракции на хотела Старосел е винената изба. Във философията на комплекса е залегнала идеята за продължаването на така известните тракийски традиции във винопроизводството. Избата както повечето построени модерни изби у нас през последните няколко години има съвременно оборудване. Има капацитет да преработва 1 000 тона грозде годишно. Към нея има дестилерия за производство на ракия.

destileria_starosel   rakia_starosel

Най-уникалното място в цялата изба, която я прави различна от всички останали е дегустационната зала. Тя е разположена дълбоко под земята и е направена по подобие на тракийския обреден храм, който бяхме посетили по-рано през деня.

degustazionna_zala_starosel

Куполът на храма, който е реално помещение за дегустации на вино създава забележителен акустичен феномен. Когато човек застане точно в центъра на залата и издаде звук се чува ехо, което долавя само той. Всички останали наоколо чуват издадения звук по обикновения начин.

В същото помещение има дъбови бъчви, в които отлежава по-високия клас вина на избата, както и бутилки от енотичните колекции на различни хора.

enotichna_kolekcia_vina

За останалите преживявания в Старосел  – вечерта в ресторанта, СПА центъра, ще ви разкажа в друг пост. Но ако трябва да обобщя с две думи – препоръчвам комплекса горещо на всички. Подходящ е както за млади двойки, така и за семейства с деца и хора на по-зряла възраст. Има за всеки по нещо. За да удължим спомените от приятното преживяване на тръгване от комплекс Старосел си купихме една бутилка вино от серията им „Тероар“. 🙂