hotel-vinarska-izba-starosel

Все повече места има у нас, в които могат да се съчетаят винения туризъм, с културния, СПА, кулинарния, развлекателния. Едно от тези места определено е Старосел.

След изложението DiVinoTaste с Деан решихме, че е добре да си направим разходка до два от районите с най-много изби у нас – Западна Тракия и Розовата долина. Мои приятели бяха ходили до хотел-винарска избра „Старосел“ и ми разказаха за приятните си впечатления.

Когато правих резервацията се оказа, че комплексът е препълнен и има само едно останало студио и то беше свободно само един ден, а ние искахме да останем два. Казах си, че така е трябвало да стане и резервирахме една нощувка в комплекс Старосел.

Пристигнахме в селото около обяд, но се оказа, че никъде няма табели (или поне ние не видяхме), които да посочват къде е хотелът – винарна Старосел. Затова попитахме една местна жена и тя ни обясни, че имало две винарни, но ние втора така и не видяхме. Пристигнахме пред комплекса и паркингът за мое учудване беше пълен с коли и имаше дори един автобус.

Настаниха ни веднага, макар че чекирането по принцип в комплекса да става след 2 часа. Приятно изненадана бях от студиото в комплекс Старосел – беше издържано в битов стил, макар да си личеше, че нещата са нови, а не старинни. Хареса ми, че целият комплекс следваше една и съща линия – целият комплекс е изграден от камък и дърво.

hotel_starosel_studio   starosel_studio

starosel_hotel

Селска идилия с всички удобства за съвременния турист.

Много приятно изненадани останахме и от кухнята в ресторанта. Имаше обедно меню с изключително интересни ястия на изключително приемни цени. Менюто определено беше различно, издържано в стила на комплекса – с местни специалитети и засукани манджички. Колебахме се много и накрая се спряхме на свинско диво в глина, шарена староселска сланинка с праз, бобена чорба и ароматни питки.

боб чорба   староселнска сланинка с праз   свиснко диво в глина   питка

Хапнахме си добре за обяд, а след това ходихме до Тракийския култов комплекс, който се намира над комплекса. Имаше изключително много посетители, но жената, която работи на входа беше много любезна и ни разказа на кратко за комплекса. Някой ден като си направя специализиран блог за пътешествия, ще ви разкажа подробно и за комплекса 🙂

Една от най-големите атракции на хотела Старосел е винената изба. Във философията на комплекса е залегнала идеята за продължаването на така известните тракийски традиции във винопроизводството. Избата както повечето построени модерни изби у нас през последните няколко години има съвременно оборудване. Има капацитет да преработва 1 000 тона грозде годишно. Към нея има дестилерия за производство на ракия.

destileria_starosel   rakia_starosel

Най-уникалното място в цялата изба, която я прави различна от всички останали е дегустационната зала. Тя е разположена дълбоко под земята и е направена по подобие на тракийския обреден храм, който бяхме посетили по-рано през деня.

degustazionna_zala_starosel

Куполът на храма, който е реално помещение за дегустации на вино създава забележителен акустичен феномен. Когато човек застане точно в центъра на залата и издаде звук се чува ехо, което долавя само той. Всички останали наоколо чуват издадения звук по обикновения начин.

В същото помещение има дъбови бъчви, в които отлежава по-високия клас вина на избата, както и бутилки от енотичните колекции на различни хора.

enotichna_kolekcia_vina

За останалите преживявания в Старосел  – вечерта в ресторанта, СПА центъра, ще ви разкажа в друг пост. Но ако трябва да обобщя с две думи – препоръчвам комплекса горещо на всички. Подходящ е както за млади двойки, така и за семейства с деца и хора на по-зряла възраст. Има за всеки по нещо. За да удължим спомените от приятното преживяване на тръгване от комплекс Старосел си купихме една бутилка вино от серията им „Тероар“. 🙂

Харесайте страницата ни във Фейсбук – http://www.facebook.com/Merudia.bg.

Pin It
2 отговори
  1. Margarita
    Margarita says:

Ходила съм, незабравимо място. А механата много хареса на мъжа ми 😀

Отговор
    • sheytanova
      sheytanova says:

Така е, Марги! И на нас механата в комплекса Старосел ни хареса много! Поздрави! Вили

Отговор

Напиши коментар

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *