Грахът се отглежда като домашно растение заради неговите семена поместени в шушулки. Зърната на граха трябва да се използват веднага след прибирането им. Те могат да се консумират пресни, замразени или консервирани. Грахът е първият зеленчук, който е консервиран в кутия. Той може и да се използва и изсушен. Има зелен или градински грах, снежен грах и хрупкав грах. Най-популярен в кулинарията е зеленият грах. Той има невероятен вкус, приятна текстура и е много полезен.

Грахът е богат на витамин В6, В1, витамин С, А и К. Съдържа много минерали, фолиева киселина, фибри, протеин. Благодарение на комбинацията от витамини и желязо, грахът е сигурно средство против умора и анемия. Подпомага засилването на имунната система. Грахът е богат на витамин А, който запазва зрението, костите и кожата.

В кулинарията за предпочитане е замразеният грах, защото запазва най-пълноценно хранителните свойства. Приготвя се чрез варене и на пара. При сваряването му се разпуква кожичката на зърната и разгръща невероятният вкус на граха. Грахът може да се използва като притурка към салати:

салата с рулца от раци, царевица и грах

Рибна салата с кисели краставички и грах.

Грахът е чудесен като постно блюдо – виж крем супа с грах и картофи. Освен това чудесно се вписва и в ястия с телешко месо – виж млечно телешко с грахово пюре или пилешко с пресен зелен грах. Грахът чудесно се съчетава с вкуса на ориза както в китайската така и в италианската кухня Ризи е бизи – рецепта за венецианско ризото с грах и панчета. Грахът е задължителното допълнение към гювеча. Популярен и в българската и в балканска кухня гювеч, може да бъде постен и с месо. Грахът се вписва при ястия от свинско и заешко месо. Приготвят се както варени, така и на фурна.

Ако търсите био грам можете да намерите такъв в Биомаг.